19 maj 2010

hemma igen

jag har tydligen haft semester från bloggen också den senaste veckan. tack för att ni ändå besöker den!

i förmiddags flög vi hemåt igen, från vår trevliga vistelse uppe i norrland. vi har haft en rolig vecka! samtidigt som vi haft mycket för oss, har vi ändå tagit det lugnt. kan inte skriva om allt, jag har ju planerat att få sova lite i natt. men lite kortfattat så har vi bland annat firat svärfar som blivit 50 med en stor, trevlig fest full med folk, varit på dop, shoppat i skellefteå, spelat massa blokus, promenerat på norrländska landsbygden, solat, ätit palt, träffat massa gamla vänner och släktingar m.m.

i söndags var vi i den lilla byn där jag bodde 6 år av min barndomstid. jag fick lite tid till att strosa runt på den stora gården (som för övrigt kändes mycket större när man var liten!) och besöka några gamla lekställen och annat. mycket barndomsminnen har man därifrån! det var roligt, och lite konstigt på samma gång. ibland kan man sakna barndomen. vi lekte hur mycket som helst och jag kan tänka mig att det var väldigt bra för fantasin! fick även en stund över att gå ner till havet.

trodde att det skulle bli lite jobbigt att komma hem, på grund av den stora kontrasten från att ha haft folk runt omkring sig hela veckan till att vara själv hemma när stora J jobbar, men det gick bättre än väntat. skönt! kan vara jobbigt med såna omställningar ibland.

på flyget från skellefteå till arlanda såg jag en kille som jag tyckte att jag kände igen. funderar på om det kunde ha varit en gammal klasskamrat från låg- och mellanstadiet. jag skulle ha frågat honom om hans namn! men jag fegade ur. störigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar