10 maj 2010

det snöar nästan

det snöar ute. i alla fall nästan. det är dom rosa träden här utanför som fäller sina blomblad. jag hann fotografera dom på närmare håll innan i alla fall.

helgen har varit trevlig. fick mycket barnpassningshjälp, och det var skönt. missade babysimmet, det blev för mycket innan som kom ivägen. blev en liten runda på stan på lördagseftermiddagen i alla fall. dock en lite tråkig sådan, inte så kul när man inte "får" shoppa något. har man köpt skor från usa samma vecka får man väl hålla igen lite ändå... en stund i alla fall. hähä. men det finns ju irriterande mycket fint ute i butikerna numera. jojo. skorna verkar förövrigt befinna sig i göteborg nu, enligt dhl. kanske får jag dom denna veckan? inte dåligt i så fall. hade räknat med tre veckors leveranstid.

köpte i alla fall med mig en macciato när vi skulle åka från stan + att jag fick ett fint armband av mor och far! var inne på sisters och där visade jag mamma armbandet jag önskade mig i mors dags present av johan (öh... förlåt - jonah!) detta tisslade hon vidare till pappa. man tackar å det grövsta!

lillstrutsen har sovit länge nu... han är inte så lätt att få att somna numera! måste vara allt han håller på att lära sig. en utvecklingsfas, gissar jag. han har helt enkelt inte tid att sova. men han måste ju, och efter många vändor upp på dom små benen, slocknar han tillslut. men det tar tid! hoppas det blir bättre snart.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar