4 maj 2010

härliga vår

idag, på väg till babyrytmiken, tog jag vägen genom sjukhuset för jag skulle ändå posta ett kort och närmsta postlåda finns där. jag gick samma väg som vi gick när vi gick hem från BB, fast åt andra hållet. ja, vi kunde gå hem från BB, och halva vägen var inomhus. jag gick förbi hissen vi tog upp till förlossningen den där natten för 8 månader sen. jag gick ut genom porten jag ringde på och sa att vi var framme, den natten vi kom in för att få ett barn 12-13 timmar senare. på något sätt är det ofattbart. minnena bleknar så fort. det är ändå bara 8 månader sen. ändå känns det så länge sen.

jag gläds åt dom vackra blommorna vi har utanför våra fönster. visste inte att det var den sortens träd vi hade här utanför. vi flyttade ju hit på sensommaren, och detta är våran första vår på det här stället. på hösten är det här trädet också väldigt vackert! måste ut med kameran någon dag och ta lite bättre bilder. det är härligt att stå under och titta upp i ett moln av rosa blommor, särskilt med en blå himmel som bakgrund.

2 kommentarer:

  1. Häj Räjchäl! :)
    Vilket underbart träd ni har utanför!! undra vad det är för sort, du vet nu funderar jag mycket på träd och blommor som skulle passa i Visslaryd :)
    Ännu har jag inte skaffat någon blogg, men jag ska. Däremot har jag fixat hem bildprogrammet, kikade runt lite men hittade varken var man sparar bilderna eller lägger dit texter... får nog lära mig det innan jag börjar blogga :P Så jag håller mig till att läsa din blogg typ 5 gånger om dagen :)
    Ha det så braaa!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. häj kompis-katarinen!
    javisst är det! har några på framsidan också. kan det vara körsbärsträd? jag tror det.
    jag får väl hjälpa dig nästa gång vi ses :) det är egentligen inte så knepigt, när man väl lärt sig. inte alls faktiskt.
    tur jag har en trogen läsare iallafall! :D
    KRAM!

    SvaraRadera