5 november 2010

de senaste dagarna

för det första - ursäkta den dåliga uppdateringen. har haft gäst/gäster sen i söndagskväll och imorse skjutsade jag den andra till flygplatsen, så tid har helt enkelt inte rikigt funnits. ikväll kommer nästa gäster för att stanna över helgen.
för det andra - tack för kommentarerna ni lämnar! det är alltid lika roligt att höra från er och få lite respons. sen är jag kanske inte alltid så bra på att svara, men...

lillgossen sover och jag har just färdigställt storstädningen jag började med i veckan. kände att jag ville ha fint här hemma inför födelsedagen. och nu är här rent och fint på de flesta ställena i alla fall :) vågar jag nog påstå.

vi har hunnit med en del under veckan med gästerna. mest shopping tror jag, även om jag inte kunde shoppa så mycket eftersom jag fyller år strax. och så har vi färgat hår, bakat kladdkaka, varit på loppis, sprungit runt i stan, sett film, lagat mat, fikat, tvättat sofföverdrag och så har jag städat. hähä.

lilla J har nu lärt sig att klättra (dock inte att alltid ta sig ned = några blåmärken) och jag inser att jag kommer att få mer att göra, eller alternativt ta bort en del grejer som jag inte vill att han ska få tag på. i takt med hans framsteg har folk alltid sagt så till mig. när han började krypa sa folk "nu får du att göra", samma visa var det när han började gå. nu när han börjat klättra har jag sagt det till mig själv. nu får jag att göra. antar jag i alla fall. att ha någon dekoration eller annan trevlig sak på soffbordet är numera inte så lätt, verkar det som. han når den, även om vårt soffbord är ganska stort.

detta blir ett bildlöst inlägg. ofta tänker jag att jag inte kan skriva ett inlägg om jag inte samtidigt har någon bild att visa. men nu gör jag det ändå. bättre ett bildlöst inlägg än inget alls, eller hur? särskilt när det var så länge sen sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar