15 november 2010

äntligen

idag har jag, medan liten gosse sovit, äntligenäntligenäntligen fått tummen ur och påbörjat tillfixningen av skåp nr. 6. jag har ruggat på ytan, torkat av med trasa, och tvättat av invändigt med målartvätt så nu hoppas jag att det ska räcka som underarbete. det är nog det tråkigaste, att slipa och torka. funderar på att måla om det rummet när jag ändå är igång, då det snart bara står 2-3 möber därinne, men jag ska fundera lite till, och kanske eventuellt fråga stora J också, hähä!

har tänkt att barnrummet (som det handlar om) ska gå i färgerna blått, rött och vitt, och kanske beige. då passar det både pojkar och flickor tycker jag, om lilla J sedan får dela rum med ett syskon. och så tänker jag randiga textilier och stjärnor, vimplar, vita möbler och en mysig matta på golvet, men någon sådan har jag inte hittat än. ja, projekt barnrum blir nog roligt! inredning överhuvudtaget är så roligt! men förstå vad jag längtar efter ett gammalt hus...

igår kom jag och lilla J hem efter en vecka hemma hos mamma och pappa. stora J kom och slöt upp med oss i fredags. har haft en trevlig helg med bland annat loppisbesök och födelsedagsfirande.



bild från vårt sovrum.
det är nästan så man redan börjar längta efter vårkläder.
ljusa, slitna jeans och vita converse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar