7 november 2010

en födelsedag

vilken fin födelsedag jag hade i lördags! stora och lilla J samt mamma och pappa kom och sjöng för mig på morgonen, med lite fika och många paket. "det strålar en stjärna" började pappa sjunga men blev snabbt nedtystad, det "var ju en julsång". så dom sjöng en annan sång istället. lilla J höll i ett lite knöligt paket inslaget med folie, som han satt och gnagde på. i hans paket låg det två clementiner, det såg jag både genom hålet han fått upp och formen :) sötnöt!

ja, jag fick nästan alldeles för mycket paket! bland annat så fick jag kängor, en mysig kofta, halsduk, vantar och mössa, en skärbräda i porslin, ett gott doftljus som luktar jul, mysiga stickade sockar osv. på förmiddagen bestämde vi oss för att åka lite söderut, dels för att jag skulle kunna byta en av sakerna jag fått. stora J hade mer planer än så. han körde först ut oss till en liten mysig gårdsbutik med inredning i min stil, sedan vidare till en rolig loppis, och sedan ner till kusten och ett café nära vattnet. på eftermiddagen, efter att vi gått i lite affärer, åkte vi och åt middag på en rastaurang. mycket gott!

men stora J hade mer planer än så. han åkte och lämnade mamma och pappa och lilla J hemma hos oss, sedan for vi vidare in till centrum. det var ett biobesök på planeringen. dock var filmen skum och inte så seriös :p när vi kom hem igen fick vi tårta. det var härligt och soligt höstväder på det, och dagen kunde inte blivit mycket bättre! tack så mycket! det var en av de bästa födelsedagarna jag haft.

på söndagen var vi bjudna på dop. här nedan är en av presenterna den lilla flickan fick. en fin cylinderburk från färg form. fyllde den med majskrokar innan jag slog in den. hoppas dom gillade den.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar