28 november 2010

julpynt i köket

köket är det rum jag pyntar mest i till jul. jag pyntar inte sådär supermycket med tomtar och glitter osv. tycker att det blir så tomt sen när det ska bort, och så är det lätt att det "tar över" på något sätt. det kan vara fint med mycket pynt, men lite lagom mycket pynt tycker jag är bra här hemma.

vi har haft en trevlig helg, sådana som jag tycker om och blir glad av. igår var vi på två loppisar bland annat, vi åt god mat, köpte några julklappar och dagen avslutades med filmmys. kan vara skönt att ha sådana lördagar ibland. känns som att det har varit mycket på senaste.

idag innan kyrkan åkte vi för att ta foton till julkorten. tror vi lyckades ganska bra i alla fall. har skrivit ut dom nu ikväll, och ska sen skära till kanterna någon dag och sätta in i korten. sen tror jag att julkorten är rätt så klara. ev.ska jag göra nåt litet mer på dom, men jag vet inte ännu.


första ljuset tänt...
(samt ett doftljus från yankee-candle, med doft av kanel).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar