24 november 2010

tandläkaren

det har varit en lite annorlunda dag. lilla J har varit med stora J från klockan 10 ungefär, och dom är fortfarande inte hemma, trots att klockan är över 15 och stora J skulle ha åkt till jobbet för 1,5 timme sen. men dom är iväg på jobbrelaterade saker, så jag antar att det räknas som jobb det också.

så här sitter jag, ensam. ovanligt. anledningen till att dom hänger ihop idag är att jag skulle till tandläkaren vid 11.30. och det har jag varit också. huh! har inte upplevt innan att det gjort ont vid en vanlig undersökning som det gjorde denna gången! och blödde gjorde det också. men anledningen till både smärtan och blodet är nog att jag har känsligare tandkött för tillfället. fast det hade jag sist jag var där också, men kommer inte ihåg att det gorde så ont då... jaja. jag lever i alla fall och tänderna sitter kvar :)

funderar på att gå en tur till loppisen, men får se hur det bli sen när grabbarna kommer hem. skulle behöva handla lite grejer inför imorgon också då jag får besök och vi ska baka. tänkte adventspynta imorgon också. fredagen ser ut att bli fullspäckad och på kvällen får vi julfikagäster, så då hade det ju varit trevligt att ha julpyntat lite. nåväl, kan ju börja så smått med att sätta upp en julgardin i köket medans jag är själv i alla fall. bäst att skynda sig då! ajöken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar