27 oktober 2010

schlutt

klockan är bara åtta och jag är redan slut. denna dag har tagit hårt på mig, känner jag. skulle kunna gå och lägga mig strax. det får nog bli en tidig kväll, även om åtta är lite väl tidigt kanske.

jag tror jag har hittat ett par kängor som jag kan tänka mig att önska mig. men nu är det upp till stora J att bestämma om jag ska få dom eller inte. jag hoppas förstås på att han vill ge dom till mig :) även om han tycker dom är fula... hähä. en grå kofta tror jag också att jag har hittat. men inte halsduk m.m ännu. men det får jag se ut något förslag senare. mamma hade hittat nåt sött på lindex tydligen. får väl ta mig en tur dit kanske.

större delen av helgen spenderade vi hos släktingar på andra sidan sverige, vid den andra kusten. dom bor så fint ute på landet, och det var skönt att komma dit ett tag. komma bort från stadens stress. kanske påverkar den en mer än man tror. på landet känns det mindre kravfyllt att man måste göra något hela tiden. här i stan (är det stadens fel?!) känns det som att man alltid måste ha nåt pågång. jag är trött på det. trött på pressen. pressen från alla håll.

vi fick i alla fall tillfälle att svänga förbi storebror på vägen hem, och se hur han har det i egna lägenheten. han har bott där ett tag nu, så det var på tiden att i kom och hälsade på. dock blev det inte så länge, eftersom vi fortfarande hade lång väg kvar hem. och lång det var den! och långsam. och jag var kriminellt trött när vi tillslut var hemma. men hem kom vi. hem till vardagen. 1 dag till, sen är det helg, ty stora J är ledig på fredag. och det kom väldigt passande, med tanke på hur trött jag är.


lillgossen hjälpte mig att ta ner tvätt för ett tag sen.
bokstavligt talat. och detta påminner mig
om att jag har en hel hög med tvätt
som ska hängas innan läggdags.

4 kommentarer:

  1. Ni har en arbetssam "lilldräng" där hemma.

    SvaraRadera
  2. har man sagt a får man säga b. därför skickar jag här en länk till dig, http://beskrivningar.capitex.se/objdesc.aspx?guid=3QMAMJJF51V52OFS&typ=CMVilla&skin=hammarstroms . här är huset jag skrev om. nu när jag såg flera bilder så fanns det ju en del saker jag hade velat gör om om jag skulle bo där. men det såg trevligt ut ändå tycker jag.. tänkte mest om du hade lust att titta, inga måsten här!
    //Ida

    SvaraRadera
  3. dit kan man flytta om man vill.. ;)

    SvaraRadera