8 oktober 2010

höst i köket

jag hade rätt angående förkylningen och mig. jag är ganska rejält förkyld nu och det känns i skallen. ska passa på att vila en stund nu när lillgossen äntligen somnat. tror att han är i någon övergångsfas nu från att sova två gånger per dag till att sova bara vid ett tillfälle. tycker det är lite tidigt kanske, men det är ju inte jag som styr riktigt. tänkte bara peta in ett inlägg här först.

i köket kör jag på jordnära toner nu när det är höst, istället för grönt och rosa som i somras. lådan på köksbordet på den övre bilden hittade jag på loppis i somras men då var den träfärgad. bägaren som blomman bor i och ljusstaken är också från loppis. burkarna har jag fått av en vän och trådrullarna är från lite varstans, balders hage bland annat. tändsticksasken har jag dekorerat själv och duken fick vi av mamma och pappa i helgen.

snart börjar det ju vara dags att julpynta också :) då får det komma in lite rött i köket. men det är ett litet tag till dess.




1 kommentar:

  1. sååå mysiga bilder du tar du kan få till det du........ kram mamsen

    SvaraRadera