25 oktober 2010

önskelista igen

1. svarta snörkängor
2. grå, lång kofta med fickor. finns fin på H&M.
3. blomstansar från Panduro, 3-pack
4. nytt set med halsduk, mössa och vantar och sockar. här är söta vantar! och här är söta sockar! hoppas det finns halsduk och mössa i samma serie. halsduken ska vara stor och lång, kanske eventuellt med en luva.
5. 2 skruttiga caféstolar i vitt

6. ett sånt här, precis ett sånt (eller julklapp, för all del.)
7. presentkort på Granit
8. kotavla/stamtavla (eller julklapp, för all del.)
9. en påse fruktnappar och en påse colanappar
10. en sån här (eller gemensam julklapp, för all del.)
11. doftljus, yankee candle - cinnamon stick (eller något annat juligt)

ja, med så här många alternativ så borde det inte vara svårt om man vill köpa present till mig i år. dom 5 första är det jag önskar mig mest... och det är förslag :)

4 kommentarer:

  1. bra att du skriver önskelista det hjälper oss massor kram

    SvaraRadera
  2. haha :) nu hade du tur! jag hade funderat på att sticka en mössa + ev vantar och halsduk till dig i julklapp, men visste inte om du, precis som mannen min, skulle tycka att mössan bara var helt genomful eller inte. och när jag ser vad du hittat för vantar och strumpor så var det nog bra att jag tänkt om.. :)
    (den farligt fräcka, eller helt genomfula mössan? -> http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=103&d_id=30&lang=se)

    SvaraRadera
  3. den mössan var... spännande :) men det är roligt att få handgjorda grejer! min kompis har virkat en mössa i "pippi-mönster" om du förstår vad jag menar? du vet pippi-tröjor eller fiskartröjor i vitt med röda och blå smala ränder? det var fint.

    SvaraRadera
  4. haha, det var ju ett bättre betyg än vad jag fått av marcus :) han tycker i n t e att min mössa är snygg. haha :D
    ja, handgjorda grejer är skoj! problemet är att jag ofta inte har tålamod att få mina saker så fina och ordentliga som jag vill, och då har jag ingen lust att ge bort dom direkt. men nu har jag kommit på ett annat "pyssel" att göra och ge bort i julklapp. jag hoppas jag lyckas för annars blir det lite ledsamt och jag måste komma på någonting annat att ge bort.
    ja, en pippi-tröja har jag länge funderat på att göra. men varför ska det vara så svårt att sätta igång (och avsluta!) projekt? kanske är det min seghet det hänger på. det lät som en fin mössa! hade hon (jag gissar att det var en hon och inte en han) mönster, eller kom hon på mönstret själv?

    SvaraRadera