7 oktober 2010

ett bord och en kökssoffa

lilla J har trillat dit, stora J ligger i riskzonen och själv ligger jag också risigt till. förkylningsträsket pratar jag om. känner att jag kommer hamna där, imorgon eller så. därför har det inte blivit någon öppen förskola för oss i veckan, för att inte smitta dom andra barnen. i stället gick jag och lilla J till loppisen igår. nedan är ett av fynden. en stor jutesäck för 30 kronor. hittade en till också, fast utan text.




idag cyklade vi en lite längre runda för att komma till en annan loppis som det var längesen jag var på. lilla J tyckte det var så roligt att komma ut på cykeln och tjöt och tjoade och hade sig där bak :) jag hittade ett bord och en kökssoffa som jag tog med till kassan, ty det är dockmöbler vi talar om. väl där tyckte den snälla mannen att vi inte skulle betala för dom, men se det tyckte jag. så en tia fick jag lägga ut för dom. vet inte om dom ska få förbli gula eller om dom ska hamna under vitpenseln... skulle passa ypperligt med en flick-kanin och en pojk-kanin från Maileg i soffan! typ såhär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar