1 juni 2010

tid att vara tillsammans

ofta känner jag att jag skulle vilja umgås mer med personer vi känner. men det är allt möjligt som kommer i vägen - tid, ork, ekonomi (!), möjlighet osv. en del bor så långt bort så det går helt enkelt inte att träffa dom mer än en eller ett par gånger om året, och det är tråkigt när det är personer man känner att man skulle vilja tillbringa mycket mera tid tillsammans med och lära känna bättre. tråkigt nog har man varken tid eller pengar till att resa långt för att träffas så ofta.

ofta går veckorna fort med arbete och vardagssysslor och allt som ska göras och då det är inte alltid så lätt att klämma in en träff eller en fika. folk har oftast nog med sitt eget känns det som. men lite oftare borde det väl kanske kunna gå ändå? det behöver inte vara så avancerat heller. en kvällsfika, en glass i solen, knytkalas eller picnic.

i helgen har jag dock fått träffa mina föräldrar, min kära moster och hennes man, mormor, samt kompis K och hennes J som vi var och hälsade på i lördagskväll. det var trevligt!

1 kommentar:

  1. Aa du har verkligen rätt! Vardagen tar så mycket plats att man inte hinner sätta guldkant på den så ofta genom att träffa vänner och familj. Alltid är det någon som inte kan. Men det var roligt att träffas i lördags iaf! :) och på lördag ses vi igen! :)
    KRAM!

    SvaraRadera