14 juni 2010

tänder på G

nu sover lillgossen sin eftermiddagslur. han somnade av sig själv utan några större protester, skönt! han håller på att få tänder i överkäken nu, och en har redan tittat fram så smått men han verkar inte vara så väldigt besvärad av det (?)

ibland händer det att folk som varken vi eller lilla J känner så mycket eller direkt umgås med stoppar in fingret i munnen på honom för att känna efter tänder eller för att på det sättet leka med honom, och det tycker jag inte om! men jag har svårt att säga ifrån när det händer, och lilla J säger ju inte ifrån själv heller. jag har lite svårt att förstå varför. jag skulle nog inte få för mig att stoppa in fingret i någon annans barns mun för att känna efter ifall han/hon har fått tänder ännu. hur hygieniskt är det? egentligen inte så roligt för barnet heller. nej, munnen vill man väl gärna ha ifred.



förra veckan.

1 kommentar:

  1. Nä, det är sant. Munnen vill man ha ifred. Lillgossen ser pigg ut på bilden.
    Snart träffas vi, då ska vi leka och busa med Jonah.

    SvaraRadera