23 juni 2010

midsommarafton

midsommarafton idag. vi är i småland hos mor och far. dom har stopp i avloppet och i eftermiddag är vi bortbjudna. himlen är molnig men ganska ljus. kanske finns solchanser då? jag hade ju tänkt ha klänning utan leggings. och helst utan kofta.

veckan som gått har varit bra. har numera ett renare hem, rena sängkläder och rena soffor som sagt. har även hittat lite presenter till stora J som fyller år snart men har lite kvar att köpa. jag, mamma och lilla J gjorde centrum igår, åt indiskt och höll på att ringa ambulansen. en farbror trillade i gatan och slog skallen i stenen. killen framför ringde och efter en stund kom ambulansen. farbrorn var vid medvetande men hade ett sår i bakhuvudet. hoppas det gick bra för honom. senare på kvällen åkte vi mot småland och var framme kring halv nio-nio.



här har jag och mamma hängt lite i veckan, när solen varit framme :)
fick vattenkannan av dom förra helgen och hittade skylten jag gjort för länge sedan uppe på vinden. har även adderat en smultronplanta, en vaxduk och en murgröna till balkongen, samt bytt ut den vita lyktan jag hade där tidigare mot en silvrig oljelampa.

ha en trevlig midsommar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar