3 juni 2010

barfotadagar

ännu en dag med härligt väder! det känns i ansiktet att solen har varit igång och stekt.

det är så skönt att bara kunna gå ut genom en dörr och - vips! så är man ute på en altan eller i trädgården och känner gräset under fötterna. det är något visst med att bo i hus. nog för att vi bara har en liten trappa ner till innergården innan man är ute, men det är inte samma sak ändå. man slappnar inte av på samma sätt för man vet att man säkert har minst ett ögonpar på sig när man är på vår innergård. i övrigt är det en väldigt trevlig innergård vi har, men jag gillar inte riktigt att bli studerad (inte för att vi gör något olagligt eller dökriminellt när vi sitter i gräset och solar men... :) )

frågan är hur man skulle få tag på ett hus i vettig prisklass. och frågan är även var detta hus skulle ligga. ibland kan jag få för mig att jag skulle vilja bo här, där jag kommer ifrån. men när jag besöker staden så bevisar den oftast för mig att jag inte alls skulle vilja bo här (det är möjligt att det kommer att ändras med tiden, det vet ju inte jag). jag känner mig inte riktigt hemma här, men inte heller där vi bor just nu. det funkar, och vi trivs, men det känns inte "hemma".

vilket ställe skulle kunna kännas som hemma? jag vet inte. vi har väl kanske en liten aning om vars vi skulle vilja bo, men där är husen apdyra och det känns inte som en möjlighet riktigt. jo, för det är hus vi vill ha. ska vi ge oss på en flytt till (jag har flyttat en gång om året sen jag tog studenten, i princip) så ska det vara till ett hus. hoppas jag i alla fall. vi får väl vänta och se vad som dyker upp.

i kväll ska jag packa, för i morgon åker jag och lilla J hem igen. stora J längtar efter oss :) han har varit så duktig och städat lägenheten medan vi har varit borta, så att jag slipper det när jag kommer hem. tacksam? oja! lillen sover redan och jag och min mor ska snart kvällsfika. eventuellt ute i kvällssolen.


2 kommentarer:

  1. Nä, Ljungby är nog inte så roligt att flytta till. För er, ni är ju vana med stora staden.
    Men det hade varit trevligt för oss så klart.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också det hade varit trevligt att ha er lite närmre stan ;) Men jag förstår att du inte vill just hit, men det finns ju fina städer lite närmre :)

    Angående imorgon: Vi åker från Ljungby halv 10 - 10, inte senare hoppas jag! jag tycker det är sent nog. Sen vore det bra om Johan vill köra in karlarna, de ska bo på Scandic Rubinen som ligger på Avenyn, Kungsportsplatsen ungefär och där vill jag inte jättegärna köra... Säg till om jag ska ta med något upp. Jag tar sängkläder med mig så slipper ni tvätta, ni har väl tillräckligt med tvätt från lille skrutten :)
    Så hoppas jag vi får så mycket tid som möjligt ihop även på söndagen. På lördagen måste jag in en sväng till stan, ska till KnappKarlssons och sen vill jag till Kungsbacka med :) men det fixar jag ju själv om inget annat :) babbel babbel babbel...

    KRAM!

    SvaraRadera