23 mars 2010

en ny bok

förra veckan fick jag en ny bok hemskickad till mig. jag läser en serie, men alla böckerna finns inte på svenska ännu. men när nästa bok har kommit ut på svenska så får jag den hemskickad. fick veta i utskicket att nästa bok kommer först i juni/juli (!) ska man orka vänta så länge? funderar därför på att börja köpa dom engelska titlarna istället... men det hade ju varit roligare att ha alla på svenska i bokhyllan, och inte helt plötsligt gå över till engelska. man hade iallafall märkt var jag tappade tålamodet och lät nyfikenheten ta överhanden i så fall :) jag ska fundera lite till på den saken. beror väl lite på hur denna boken slutar också kanske.

"Funnen" heter boken i alla fall, och är skriven av Karen Kingsbury. har samlat på mig endel böcker av henne nu, 15 stycken närmare bestämt. har läst hennes böcker under ett års tid nu ungefär. den jag läste innan jag började på den nuvarande var nog den jobbigaste av alla, för den var så sorglig! det var nästan skönt när den var utläst.





nu har lillfisen somnat förmiddagsluren, så jag ska passa på att ta en dusch. ajöken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar