4 mars 2010

brödbak

idag har jag invigt mina nya stövlar. inga skavsår hittills! och varma var dom också, blev inte kall om fötterna. provade dom med tjocksocka igår på affären, men det blev alldeles för trångt. så trångt att jag inte fick av dom själv utan expediten fick hjälpa mig av med stöveln. johan höll i jonah så han kunde inte. expediten drog och jag försökte hålla mig fast på bänken vi satt på. hähä, det var lite pinsamt. men han fick av den iallafall.

i förrgår bakade jag bröd med min röda assistent. men jag kan inte påstå att jag blev överimponerad av brödet. det är nog godare med bröd som är gjort på en deg med jäst som fått jäsa, i stället för bröd i bakform som är mer som en smet innan gräddning. men mastigt blev det iallafall, och ganska gott. skulle behöva ett recept på ett gott "lantbröd".




1 kommentar:

  1. Det blev säkert gott. mamma har nog goda recept.

    SvaraRadera