16 mars 2010

brödbak och babyrytmik

inatt drömde jag två gånger att jag höll på att dö. lustig känsla. ena gången höll jag på att avsluta mina dagar på golvet inne på ikeas lager. ja, det finns väl både bättre och sämre ställen att dö på...

vissa dagar har man mer flyt än andra. på förmiddagen bestämde jag mig för att baka bröd. igen. havrebröd denna gången. ja, dom blev väl ganska lyckade. dom blir inte så fluffiga som dom man köper i affären, utan mer kompakta. men då behöver man ju inte äta lika många skivor för att bli mätt :) ändå var jästiden sammanlagt 1,5 timme.

stora J åkte lite tidigare till jobbet för att hinna tvätta bilen innan, och jag och lilla J gick till babyrytmiken. träffade en från föräldragruppen där. sedan gick vi vidare till hemköp och handlade lite. på eftermiddagen var jag så trött, och när lilla J äntligen somnat för sin sena eftermiddagstupplur runt 17, passade jag också på att sova. jag blir ganska låg om jag sovit för lite och är trött. när jag lagt mig kom orden från Matteusevangeliet 11:28 till mig "Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor så skall jag ge er vila." sen somnade jag gott och fick sova i ca 1,5 timme! :) det behövde jag.

efter det fick lilla J välling (som han nu ganska intresserat och glatt sätter i sig :) och sedan fick han "hoppa" lite i hoppgungan medans jag pysslade på en kortbeställning. han blev ganska trött efter det, och nu sover han sen knappt en timme tillbaks, efter en "smärtfri" nattningsstund. skönt med lite medvind i vardagen ibland :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar