22 mars 2010

bildkavalkad från helgen

ett tag sen jag uppdaterade nu. har varit fullt upp i helgen :) i torsdagskväll bakade jag äppelmunkar och fransk chokladtårta inför fikabesöket i fredags. två av stora Js gamla arbetskamrater var här och fikade. det var trevligt. lilla J satt hos R och det gick så bra så. "ni har ju samma frisyr" sa D, och det var väl därför x) på kvällen kom mamma och pappa för att stanna över helgen. vi gjorde pizza och väntade på att stora J skulle komma hem från jobbet. dom blev dock så trötta så dom gick och la sig strax innan han kom.

i lördags var vi runt på lite olika köksrelaterade affärer. mamma och pappa planerar att byta kök i vår, och ena köket dom funderar på fanns uppställt i Göteborg, så vi var där och tittade på det. det var fint! man börjar inte längta mindre efter hus iallafall :) sen var vi på babysim i vanlig ordning. har anmält oss till nästa steg också. lilla J verkar uppskatta det, och vi tycker det är roligt vi också! efteråt var vi på Jensen's Bøfhus och åt middag, väldigt gott. jensen's är bra, för där har dom mjukglassbuffé med massa olika toppingar och strössel. för 54 kr får du äta så mycket du vill :) när vi kom hem på kvällen tog vi det lugnt och hade det mysigt ihop. var rätt trötta.

idag har jag tvättat våra sängkläder, så ikväll blir det att krypa ner bland nytvättade lakan, inte fel! lägger upp lite bilder från helgen här nedanför...







4 kommentarer:

  1. Japp, Rachel, det var en trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Blev det 5 påfyllningar den gången med mån tro? Krävs liiiite självbehärskning för att hantera en sådan buffé....hihi

    SvaraRadera
  3. låter som en toppenhelg! och om det är dina äppelmunkar som är på bilden så ser de ju riktigt proffsiga ut!!
    längtar alltid till gbg när jag ser dina bilder...
    må så gott hela familjen!
    Kramkramkram

    SvaraRadera
  4. anonym (helena?): nä, jag hämtade bara mer en gång den här gången :) hade ju fika hemma också som jag "var tvungen" att orka med också. :p

    katrin: hähä, tro mig, dom ser INTE proffsiga ut. jag valde ut dom som såg minst eländiga ut till fikat. dom andra vågar jag inte bjuda på, så det finns en risk att dom kanske blir ankmat. x) KRAM!

    SvaraRadera