23 september 2010

nonsens

jag har en liten lista här hemma. jo, för det är nämligen så att jag försöker att inte äta sockergrejer och onyttigheter (typ godis, kakor, chips osv) på veckorna, utan bara på fredag, lördag och kanske lite söndag. det kanske låter generöst, men för att vara jag så är det ganska bra. om jag lyckas. det har jag inte gjort denna veckan riktigt. det är ju dom där pepparkakornas fel. och i tisdags kom stora J hem med en liten toblerone, så där sprack det ju igen. i grund och botten är det alltså hans fel! mest. kan vi säga.

men ja, listan i alla fall. jag har en lista, ty det händer att jag kommer på saker jag är sugen på under veckan, men inte "får" äta då, för att det kanske helt enkelt råkar vara onsdag. eller torsdag. då har jag skrivit upp det på en pappersbit, för att liksom komma ihåg det till helgen. så jag har en lista på vad jag ska (?) äta i helgen. det känns lite konstigt... det står bland annat toblerone och äppelpaj. och hamburgare. men det är väl inte så jätteonyttigt ändå, om man inte tar cola till. men det har jag slutat med. jahaja, nu har jag levererat dagens mest givande text AB.


lilla J är glad och gör festliga miner :D

3 kommentarer:

  1. Det bästa är att inte äta godis helt enkelt. Och absolut ingen läsk. Men lillgossen är söt som vanligt.

    SvaraRadera
  2. ja, fast det där med godis, det går inte. äta godis bör man, annars dör man.

    SvaraRadera
  3. Haha, jag håller med dig Rachel! Det är stört omöjligt att inte äta godis, fattar inte varför. Det underlättar ju inte heller när affärerna har extrapris på lösviktsgodis, ex CityGross igår 2,95:-/hg. Lite fööör lockande.
    Läsk har jag med dragit ner på, det är max en gång i månaden nu för tiden om ens så ofta. Dock dricker vi Loka dagligen eftersom vårt vatten inte går att dricka ännu...
    Ha det gott! KRAM!

    SvaraRadera