23 september 2010

drömmar

jag går snart upp i atomer! nu måste jag snart ha ett hus. och jag har faktiskt hittat ett bra och lämpigt hus, men övertalningsförsöken går sådär, ty maken är inte riktigt inne på samma spår som jag...

tänk att kunna renovera ett ställe som man själv vill ha det. med fina, breda lister, ljusa trägolv, råspont på väggarna, lantligt kök, bra förvaring, fina materialval (inte svart klinkergolv i hallen där all smuts syns, och absolut inte vitt kakel på golvet i badrummet, där ALL smuts syns). jo, vi har det fint där vi bor nu, för att vara i en lägenhet. men jag längtar så efter något eget. ja, detta är ju vårt eget, eftersom vi köpt den, men det är inte samma sak som ett hus ändå... känner mig inte motiverad att lägga ner tid, energi och pengar på ett ställe där jag inte känner att jag vill bo så länge till.

ja, och så skulle jag vilja ha ett litet land i trädgården där vi kunde odla tex sallad, morötter osv, ett vitt utemöblemang under ett äppelträd där vi kunde sitta och fika på somrarna, en liten gäststuga, grusgångar och ett vitt staket runt huset, rosor i trädgården, pionbuske och fruktträd, en stor verandra med en amerikansk "dubbelgunga/hammok" där jag och stora J kan sitta om kvällarna och prata om livet, alternativt nästa projekt. hähä. blir ni glada av att drömma? jag blir inte alltid det.

hade tänkt göra om på bloggen lite, med designen och så. tycker denna är lite för somrig i färgerna. väntar bara på att kamerabatterierna ska laddas först. så senare!

1 kommentar: