30 september 2010

färgsprakande thailand

hittade några bilder från när vi var i thailand nu ikväll när jag tittade runt bland några bilder på datorn. vi var där i 3 veckor, för över 3 år sen, som bröllopsresa. dom rosa bilarna är taxibilar :)

imorgon kommer mamma och pappa och hälsar på över helgen. men innan dess ska vi hinna ut och hälsa på familjen A som fått en liten lillebror till familjen. har bakat en äppelpaj att ta med, och ska snart ställa mig i köket igen.

säljer även vår lilla hemnes-byrå imorgon, och på kvällen ska vi hämta ett större skåp jag hittat på blocket för 200 kr. om han hållt kvar det till oss, vill säga. men det sa han att han skulle. det får nog stå i lekrummet och rymmer förhoppningsvis både leksaker och kläder. dessutom är det redan vitt. pjuh! dock inte inuti... men jag kanske målar det :) bara det finns kvar...

idag var vi på 1-årskontroll på bvc med lilla J, och han följer sina kurvor utmärkt. lite över medel till och med :) han fick även två vaccinsprutor i benen, det var inte roligt :( han blev så ledsen efter andra sprutan. men det gick fort över. sen käkade han nästan upp det ena plåstret, men doktorn pillade ut det. hähä!

jag och lilla J tog en tur med cykeln för att köpa ljung bland annat. det blev en tur till netto för att se om dom hade och se, det hade dom. små miniljung för 4 kronor stycket. 7 stycken fick det bli, eftersom dom var så små. bättre än 4 stora ljung för 100 kronor. 28 kronor är bättre :) om än dom var spinkiga. men dom kanske växer till sig. ska försöka få tag på någon mer växt också att ha tillsammans med dom. funderar på murgröna eller plättar i luften. sen köpte jag några små röda äpplen att dekorera med. kanske även dekorerar med någon röd lök och kastanjer. hittade några på vägen hem. har läst att man kan spraya äpplena (och röd löken?) med hårspray för att de ska hålla bättre och för att fåglarna och andra hungriga djur inte ska vilja äta upp dom. kan vara värt att prova. nu är det väl inte så många andra djur än fåglar som når till vår balkong och jag skulle bli ganska imponerad om jag hittade ett rådjur där ute någon morgon.

nej, nu ska jag verkligen sluta babbla nonsens och ställa mig i köket. har en hel hög med tvätt som ska hängas också innan läggdags. ajöken!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar