20 september 2010

lite dumt

ikväll gjorde jag något lite dumt... det är inte ens oktober ännu, och jag borde vänta till december, eller åtminståne slutet av november. men det gick inte. och det är delvis stora Js fel. jo, för det var han som plockade fram dom. lagom till kvällsfikat också. pepparkakorna! ljuvligt goda, med en skvätt mjölk till. och jag bedyrar, det gick inte att motstå.


helgen som gick var en fin sådan. i fredags var stora J ledig och vi åkte till kungsbacka och strosade runt på kungsmässan, åt god buffé till lunch och shoppade lite nytt till lillgossen. sedan handlade vi ingredienser till pizza och åkte vidare hem till familjen A för att spendera kvällen där. det blev väldigt trevligt och jag fick hjälp med att slinga håret där av söta systrarna. resultatet blev bra och jämnt, så jag är nöjd. tack för hjälpen!


i lördags bestämde vi oss för att åka till slottsskogen och titta på djuren med lilla J. han tyckte det var roligt och vädret var på vår sida. en riktigt härlig höstdag var det! efteråt var vi hungriga så vi gick till en pizzeria i närheten. riktigt goda pizzor! fick färska champinjoner på min och inte så mycket ost, men mycket skinka, så den kändes inte alls sådär flottig som många pizzor kan göra. stort +! efter det åkte vi längst linnégatan för att köpa oss en litet myrtenträd som nu står i köksfönstret i stället för mårbackapelargonen. den ska jag försöka övervintra till nästa vår. ska ställa den i källaren.


nu är det vardag igen och idag har det regnat, så vi har inte gjort så mycket. fick sova en stund efter middagen och det var inte dumt. det behövde jag. nu har nog lillgossen somnat verkar det som, och jag ska avsluta det här. lägger upp några bilder från slottsskogen.









2 kommentarer:

  1. Fina bilder. Det blir det alltid när muuuurfars ögonsten är med.

    SvaraRadera
  2. Åå, pepparkakor hade varit gott! Det är ju så gott ihop medmjölk!! :) Längtar nästan lite till advent nu :)
    KRAM!

    SvaraRadera