16 december 2010

fynd

för ett par veckor sen ungefär hittade jag en växasäng på blocket, men jag blev lite "avskräckt" med tanke på jobbet som måste läggas ned på den. men jag gillade modellen (och priset, förstås. hähä!), så tillslut skickade jag ett mail och frågade om den fanns kvar. det gjorde den inte.

men! han skrev att dom skänkt den till en loppis i närheten. så vi chansade och åkte dit igår när dom hade öppet, och se, där var den. vi hittade den just innan vi skulle åka hem igen. hade jag köpt den på blocket hade vi fått betala 350 kronor (billigt ändå) men på loppisen kostade den endast 120 kronor. i och för sig utan madrass, det hade man fått med annars, men madrass känns fräscht att köpa nytt, så i slutändan blev det rätt så bra ändå!

nu väntar slipning och målning (gissa vilken färg? hähä) sen kan den få flytta in på lillgossens rum. men det får vi nog börja med efter jul eller så, möjligen nästa vecka. orkar inte nu. när han ska börja sova i den vet jag dock inte riktigt. han är lite för liten än känns det som. kanske när han är runt 2. vi får se!


fynd!
(kass bild dock)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar