27 september 2011

soligt höstväder

så där ja, dagens 6e blöja just bytt! det blir endel tid vid skötbordet med två blöjbarn. får se om lilla J vill sova en stund nu. har varit i lekparken en stund på förmiddagen och gungat medans lilla E sov i vagnen. det är så härligt höstväder här idag!

det är redan tisdag. stod innan och funderade på om det var måndag idag, men se det var det inte. måndagen är förbi. tog tag med städning och rensning av toaletterna igår. trots att vi bara bor i en trea så har vi ändå två toaletter, och den ena har fått agera extra-förråd nu ett tag. men så ville jag inte ha det. när det var klart så var båda toaletterna en riktig fröjd för ögat att skåda. har tänkt länge att vi skulle ta tag i det, och det är så skönt nu när det är gjort.

bra förvaring är en stor del i konsten att hålla ordning och ha det städat runt sig. när var sak har sin tydliga plats är det mycket enklare att plocka undan och städa, och så går det fortare också och tar mindre energi. det är jobbigt att ha en massa saker framme som man inte vet vars man ska lägga, för de har egentligen ingen bra plats att förvaras på. då blir det också ett större projekt att städa än vad det hade behövt att vara, och tar mer energi. när man bor litet tror jag det är extra viktigt med bra förvaring.




gamla koffertar är bra (och snygg) förvaring!





2 kommentarer:

  1. Tjusigt! Min blick fastnade speciellt på kameran, hähä. Funkar den eller är den bara vacker? :)

    SvaraRadera
  2. eller hur är den fin! :) jag gillar den också mycket. jag undrar också om den fungerar... det hade ju varit trevligt :) hur tar man reda på det? spännande om det är en gammal fotorulle i den, men jag tvivlar på det.

    SvaraRadera