10 november 2011

en viktig dag

för tjugofyra år sedan idag hände det något väldigt viktigt, väl värt att komma ihåg. ja, det var den viktigaste dagen i mitt liv faktiskt. för tjugofyra år sedan idag döptes jag. liten, skruttig och sjuk blev jag ett Guds barn i ett litet kapell på växjö lasarett. nu är jag stor, lite mindre skruttig och frisk, och fortfarande ett Guds barn. hur bra är inte det!?

detta är också dagen då jag för ovanlighetens skull prioriterade något som stavas s-ö-m-n. någon som vet vad det är? nej, jag är inte så bekant med det jag heller. när lilla E sov sin förmiddagsnap så passade även jag på att lägga mig en stund. stora J jobbar nämligen eftermiddag den här veckan så han var hemma och kunde se efter lilla J, samtidigt som han tog hand om tvätten! så nu känner jag mig lite mer som människa och ganska så redo att ta hand om eftermiddagen och kvällen själv med två små.

igår gjorde jag klart utsidan på första julkortet för i år! det känns bra och jag känner mig nöjd med utseendet. hade någon annan idé först, men var inte så nöjd med den så det kändes inte så roligt att göra julkort då. men nu är idén ändrad och jag är nöjd och det känns roligt igen :) nu har jag bara 34 stycken kvar att göra... hähä.

hittade bilder på julkort från två tidigare år i datorn...










julkort, julkort, julkort...


3 kommentarer:

  1. hur liten och skruttig var du när du kom till världen? och sjuk?
    kämpa på med julkorten :)

    SvaraRadera
  2. det beror förstås på vad man jämför med... om man jämför med nu så var jag liten, men jag vägde väl över 4000g tror jag :) (dock överburen två veckor) och så fick jag nån sjuka som jag inte är säker på vad den innebär. vi blev flyttade från ljungby till växjö och där ville mamma och pappa att jag skulle döpas för säkerhets skull så det blev ett nöddop. tack, du med! har du börjat? :)

    SvaraRadera
  3. ja, allt beror ju så klart på vad man jæmfør med :)
    jo, jag har faktiskt børjat, har gjort cirka ett halvt, haha :) så jag kan nog behøva det dær "du med!" ;)

    SvaraRadera