21 november 2011

adventsförberedelser

här hemma har det påbörjats lite adventsförberedelser. har börjat pynta lite mera juligt och har inhandlat ett doftljus som ska invigas inom kort. yankee candle cinnamon stick - doftar juligt och ljuvligt! i veckan ska julgardinen i köket upp och så lite ljusstakar och stjärnor i fönsterna. tänkte åka till ikea och köpa lite hyacinter också. kanske dekorera några apelsiner med nejlikor... ja, vi får se. äntligen, äntligen är det snart advent! :) redan i november i år, fantastiskt bra om du frågar en julnörd som jag.


helgen som gick var vi hemma hos mor och far. vi hann med tre loppisar på lördagen och så fick lillgossen leka av sig på ett lekland på eftermiddagen. eller ja, det var väl i och för sig inte bara lilla J som lekte. jag, stora J och mor(mor) var också inne en sväng och härjade på. på en av loppisarna fyndade jag en gammal spegel för 35 kronor som var brun och ganska ful men glaset var fint och slitet och med lite slippapper och vit färg så blev den sedan riktigt fin! kanske visar jag den någon dag.




bild lånad från Home Me.





1 kommentar:

  1. jag tyckte mig se en annan liten mor lite yngre än mig som också skuttade omkring......... roligt att man har lite av sitt barnasinne kvar---------

    SvaraRadera