27 mars 2011

lykta

här har det varit tyst ett tag. har hänt en del sen sist och jag har inte orkat uppdatera. vi har bland annat varit sjuka en sväng men mår nu mycket bättre. magen växer och snart, väldigt snart kikar en liten ut. lillgossens rum har målats om och han sover numera (sen igår natt) där inne. jag har haft lite projekt i gång också, bland annat sytt gardin och förvaring till barnrummet och målat ett skåp till.
i lördags var vi på vår vanliga loppistur och sedan åkte vi ut och kikade på stora Js lastbil som var igång ute på hisingen. där gjorde jag ett sophögsfynd som går att skåda nedan. en skruttig (men väldigt fin) lykta modell större. den tog jag hem och tvättade av, och nu står den här i vardagsrummet och ser trevlig ut. utan glas är den i och för sig, men det gör inte så mycket. skulle man vilja så går det säkert att beställa och sätta in nytt.
inte illa med gratis inredning... :)


2 kommentarer:

  1. Det är nästan så vi borde hittat den...

    SvaraRadera
  2. riktig snygg lykta den kan du ta med dig hem till mamma nästa gång..... den vill jag ha ......... kramis

    SvaraRadera