23 februari 2011

loppisbesök

idag gick jag och lilla J en runda till loppisen på andra sidan ån. där fanns en hel del fynd faktiskt. bland annat hittade jag en ljusblå jeansskjorta från levis till lilla J, samt ett par häftiga jeans från H&M (för stort än så länge, men det kommer han ju att växa i så småningom). hittade även två påslakan från svenska lundmyr, ett till vagga/vagn och ett till spjälsäng, för tio kronor styck (!) vita med ett maskinbroderat, rött hjärta på. sött! vidare så hittade jag lite material till projekt köksklocka som jag ska försöka mig på sen. en liten pinnstol för tre guldtior blev det också, och en fin glasburk.

... och så råkade jag även köpa ett skåp, för fem guldtior. råkade ja, för maken till efterhängset skåp har jag inte sett. just som jag blivit klar med senaste målningsprojektet (och det tog tid, minsann) dyker det här, givetvis omålade, skåpet upp och fullkomligt tvingar sig på mig och kräver att få följa med hem dit jag bor. ungefär så var det i alla fall, men jag kan även ha överdrivit en smula...

ja, med andra ord så blev det väl en ganska lyckad loppisrunda idag. när vi kom hem gjorde jag sen lunch till mig och lillgossen, och nu ligger han och sover. det borde jag också göra en liten stund. har dammsugit lägenheten och torkat golv idag, och sen ska vi åka och storhandla, för det hanns inte med igår. inte visningen av radhuset heller. vi hade det nog för trevligt hos kusinen. ja, så för att samla lite krafter för resten av eftermiddagen och kvällen så lägger jag mig och vilar en stund jag också.


den här lilla kaffemanicken köpte stora J i italien för ett par veckor sedan. med den brygger jag mig en (!) kopp kaffe på morgonen, så orkar jag lättare genom dagen :)

update: kollade på lundmyrs hemsida om påslakanen fanns där. just dom jag hittade på loppisen fanns inte, men liknande (med broderad text "god natt älskling" på utöver det röda hjärtat, samt tillhörande örngott) kolla den här sidan och jämför priset :) inte tråkigt fynd!


1 kommentar:

  1. vilken lycklig dag för dig. Å ett skåp me sååå roligt då får vi ha vårt ifred ett tag till.

    SvaraRadera