31 mars 2011

mobil

idag färdigställde jag en mobil som jag tänkte skulle hänga över bebisens vagga. tillslut kom jag på ett sätt att sy små stjärnor på min symaskin utan att den trasslade sönder allt. kan nämligen inte sy småsaker på min maskin. tråden har en tendens att trassla ihop sig och så hakar maskinen upp sig och så blir det bara tjorv av alltihop. men tillslut kom jag på hur jag skulle göra och då kunde jag äntligen sy fem små stjärnor efter många försök. stommen som stjärnorna hänger i är två gamla trägalgar i en väldigt enkel modell som jag målat och satt ihop. man kan förstås välja att hänga andra grejer i sin mobil också. en annan variant jag har gjort tidigare var med små mjukdjur från ikea för några kronor styck. det blev också bra.
egenhändigt gjord mobil.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar